Zeeklassen dag 2

Beste fans van onze zeepiraatjes,

Dag 2 zit er bijna op!

Gelukkig was de regen niet van de partij vanmorgen. Het was wel bewolkt en wat kouder dus vertrokken we, na een lekker ontbijt, warm ingeduffeld, voor een duinenwandeling om de overzetboot te bereiken. Spannend dat het was! We waanden ons in ‘de jungle’ of het ‘oerwoud ‘. Groot was onze teleurstelling toen bleek dat onze boot niet zou uitvaren omdat er teveel wind waaide . Zo konden we het schelpenstrand aan de overkant niet bezoeken. Maar geen probleem! Als echte strandjutters zochten we op het ‘gewone’ strand naar kokkels, messen, wulken en zelfs skeletten van inktvissen. En we hebben heel wat schatten gevonden en verzameld in onze zakjes. Nog even ‘dikke Bertha’ gespeeld op het strand en we vertrokken terug naar ons hotel voor de lunch. Dat viel in de smaak! Lekkere pasta met kip! Het zonnetje was af en toe van de partij en we vertrokken opnieuw naar het strand. Daar leerden we spelenderwijs allerlei nieuwe dingen : strandbloemen maken uit crêpepapier; hoe je kubb speelt; we hebben windexperimenten uitgevoerd en …; (heel  diepgaand ) zee-onderzoek gedaan.

Het avondeten in Hoge Duin smaakte heel lekker! Fish-sticks met spinazie-stoemp en chocolademousse als dessert. Na een hele dag buiten spelen en leren was een verfrissende douche echt wel welkom. Al dat zand verzamelde zich in de douchebak  en wij … glommen en glinsterden nadien in onze nachtkledij met een fris snoetje en nette haren. We speelden nog wat gezelschapsspelletjes en toen was het bedtijd.  Heel opvallend : vanavond vertrokken we veel vroeger dan gisteren naar dromenland!!! Zou de gezonde zeelucht dan toch beginnen werken? Onze juffen en meester vinden dit héél fijn!

Dikke kussen van jullie kapoenen en … tot morgen!